Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det som jag anser saknas är specialbyggda och optimerade lägenheter för gemensamt ensamboende. Jag är 76 och blev ensam i en centralt belägen fyra på 89 kvm i Gbg för över ett år sedan. Jag tror att jag vore nöjd en specialdesignad lägenhet för fyra "ensamboende", med t.ex. två privata och låsbara rum, och gemsamt kök och sällskapsrum mm. Fyra ggr 8000 kr/månad och ensam mat mm. för ca 3500 blir 32 000 kr 14 000 kr. Vi borde alltså dessutom kunna bo 3 - 4 månader under vintern i motsvarande speciallägenhet någonstans i sydligare nejder för kanske t.o.m. LÄGRE! månadskostnader. Studenter skulle ju rimligtvis kunna bo i "hemmalägenheten" samtidigt. Byggdes exempelvis 10 000 sådana tillräckligt attraktiva specialdesignade lägenheter, så skulle ju 40 000 kanske mycket attraktiva och centrala lägenheter bli friställa för andra hyresgäster! Sammanlagt finns det f.n. 2 mijoner ensamboende i Sverige!!!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?