Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Inger, jag skulle gärna vilja presentera den artikeln här. Rätt som det är kommer kanske texten till mig och då ska jag vidarebefordra den ;. Hursomhelst, den är ännu ett exempel på BRs fenomenala förmåga att tänka och skriva klart i ett område där man själv skulle springa runt i cirklar och stampa på samma fläck utan att ha förklarat någonting. PS, jag skrev om den religiösa trons återvändsgränd, men jag får väl precisera lite. Jag menade den dogmatiska religiösa trons eller den dogmatiska trons i allmänhet iofs återvändsgränd. Dock, så kan jag inte förstå hur man med ett öppet sinne kan hålla de traditionella religiösa ideërna som trovärdiga. Däremot så tror jag att de livs-attityder och -känslor som religionerna ger sina bejakare, exvis genom att rättfärdiga ett ickeegocentriskt pespektiv på tillvaron, vilket i sin tur lyfter den troende från att gräva ned sig i vardagliga problem coh futtigheter mm, i sig är ett "gudomligt" tillstånd.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?