Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Varför läggs alltid fokus på människor som andra inte tror eller tycker klara av ett hem? Den lilla grupp blir i och med sådana uttalanden gällande för alla hemlösa. Av de cirka 40 000 hushåll som vräkts från sina hem, blev ca 85 vräkta av de höga och ständigt stigande boendekostnaderna. Det anmärkningsvärda i detta tillvägagångssätt är att själva vräkningen kostar dubbelt så mycket som "snittskulden" på hyran var. Tyvärr verkar det inte finnas en socialtjänst, ett landsting eller någon frivilligorganisation där det behövs i ett tidigare skede och stödja människor när det verkligen behövs. Om det skulle finnas någon uppriktig vilja att hjälpa människor som lever på marginalerna, då skulle inte dessa upplysta aktörer över hur det ligger till titta på och till med den dag avhysningen sker. Eftersom jag i hela mitt liv ansetts vara ett "hopplöst fall" med droger och kriminalitet klarar av ett hem, då är jag säker på att de flesta hemlösa gör det med rätt stöd vid behov.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?