Valt inlägg:
Jag håller inte med alls om att Östberga skulle vara ett problemområde. Jag har bott här i snart 20 år och har aldrig känt mig tryggare än i Östberga. Under två års tid låste jag inte ens min ytterdörr. Detta satte dock min sambo stopp för när hon flyttade in, haha. Östbergas styrka är just att det inte är så många som bor här: alla känner, eller åtminsone känner till alla; jämför med större förorter som Farsta, Högdalen, Skärholmen o.s.v. Jag själv har bott i både Farsta och Vårberg bl.a och där upplevde jag en större otrygghet. I Östberga kan man röra sig dag och natt utan några som helst problem. Måste säga att jag är sjukt less på att Östberga svartmålas. I Östberga bor en bra mix av etniska svenskar och vad jag skulle vilja kalla "medelklassinvandrare" som vill göra rätt för sig. Visst romantiserar gärna småkidsen ghettomyten och snackar sin rinkebysvenska, men dom är inte "äkta" ghetto. Skulle gärna skriva mer, men måste gå och lägga mig. Östberga rekommenderar jag varmt!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?