Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Så du Ulrika menar att jag som är invandrare kom hit -87 och har svenskt medborgarskap, talar och skriver bättre svenska än många svenskar, bor ihop med en svensk man, jobbar för ett svenskt företag och betalar skatt, samt älskar sverige och är stolt över att bo här, tar upp platsen för en "svensk"?????? Löjligt. Jag är definitionen av svensk. Om du har minsta intelligens vet du att alla är invandrare, hemlandet blir det land där man bestämmer sig för att leva sitt liv och vara en del av dess samhälle. Sverige är mitt hemland nu, och visst kan jag åka tillbaka till landet där jag är född men jag har valt att bo här, av egen fri vilja. Ska du tvinga mig tillbaka till det land där jag föddes, bara för att jag föddes där? Så om din morsa är alkoholist och din pappa är pedofil, måste du fortsätta leva med dom när du har ett val? Min pappa tog hit mig och min familj för att vi ska få en bättre framtid, och det har vi skapat oss. Jag har anpassat mig, arbetar och betalar skatt. Jag tillför dagligen något bra till detta land, och därför har även jag rätt att ställa krav på Sverige. Jag är glad att Sverige finns, dock måste det ställas krav på de invandrare som kommer hit, samma krav som gäller för svenskfödda: lära sig språket, vilja att kommunicera och anpassa sig, samt arbeta och bidra till samhället och landets ekonomi. Jag är varken muslim, kristen, katolik eller jude, mina religioner är förnuft, samvete, ansvar, jämlikhet och frihet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?