Valt inlägg:
Hampus, jag vill börja med att gratulera dig till att du kan skriva. Inte många 13-åringar kan det. Sedan vill jag gratulera dig till att vara tillräckligt mogen för att skriva på Sourze, det är också en bedrift.
Sen vill jag fråga om du är släkt med Angus Lidell? Också vill jag säga att jag hyser en varm uppskattning för din artikel, som jag anser har en ärlighet och genuinitet som saknas i de flesta artiklar på Sourze.
Liksom föregående talare i tråden känner jag igen de mönster som du själv beskrivit i din artikel. En del av orsaken tror jag kan vara att din generation ser ner på sig själv, och fråntagit sig själv den värdighet och respekt som den förtjänar, och inte anser sig värdig ett deltagande och en samhörighet i samhället. T.ex. supa sig redlös och lyssna på kommersialistisk antikulturell musik, såsom vissa i din ålder gör. Det är inte att visa respekt och vördnad gentemot sig själv. Och om man inte visar detta mot sig själv, hur kan man förvänta sig att andra skall göra det?
För det andra tror jag att en bakomliggande orsak kan vara, att dagens samhälle tenderar bry sig mer om det yttre än om det inre, mer om den framtoning som saker ger, än om hur de verkligen är. Ålder är ju något som mest syns på utsidan, och det är den som oftast idag tillmäts störst värde. Detta synsätt är sammankopplat med solar plexus chakrat, ett energicentra i kroppen som styr sådana personlighetsegenskaper. Det finns också andra energicentra som styr andra personlighetsegenskaper.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?