Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Forts. Ett annat fenomen som också fått rättslig prövning är då barn regelbundet och självman sökt upp en pedofil i vederbörandes lägenhet och där deltagit i diverse sexuella aktiviteter - möjligen mot någon form av muta, kanske godis - men något mer obehag har barnen/barnet inte upplevt än att det återkommit. I sammanhanget bör man kanske först fastslå var åldersgränsen går mellan pedofila övergrepp och övergrepp mot minderårig. Jag vill minnas att dom här ungarna inte var bebisar precis, men en sju-åtta år var dom nog och jag tror det var flickor, men även pojkar råkar ut för den typen av pedofila kontakter. Jag hade en klasskompiss som regelbundet tjänade ett par spänn vid pissoaren en bit från skolan. En annan tjej vet jag blev erbjuden att runka av en kille mot ersättning i skogen bakom lekplatsen - killen var inte så gammal - kring 25. Och vad jag förstår så förekommer det en hel del sådant som det aldrig blir något hallå omkring - vilket i sin tur innebär att det kryllar av folk som har sexuella erfarenheter som både kan betraktas som pedofila och som förutom åldern kan sortera under sexköpslagen även om betalningen för tjänsten varit i form av godis. I dylika situationer har alltså inget våld förekommit och det har inte blivit något traumatiskt rättsligt efterspel - få pratar öppet om dessa erfarenheter - varför? Hur mår dom och vilken betydelse har den typen av erfarenheter haft i deras liv? Många människor mår dåligt, kan det vara en orsak? Och i så fall hur många mår inte dåligt trots att dom har sådana erfarenheter?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?