Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Och så poppar den här gamla tråden upp mitt i natten. Det sista inlägget är ett praktexempel på den sortens fördömande attityd som indikerar någon sorts empatistörning - möjligen av samma karaktär som en människa som inte kan styra sina egna sexuella impulser och därmed begår övergrepp av något slag - i båda fallen är det något som gått snett. Pedofilen som skrivit artikeln har i alla fall lite sjukdomsinsikt och kan belysa en del av sina problem medan inlägg #73 indikerar en person som är helt renons på den egenskapen - där finns inte heller någon form av öppning för ett kommunikativt resonemang. Däremot tycker jag att Nettan i sitt inlägg #72 formulerar sina funderingar väl och framställer några viktiga frågor. 1."Hur menar Du då, ska pedofiler starta en förening där alla medsamma intressen kan samlas en kväll/". Ja det kanske skulle kunna vara en bra ide om dom kan låta bli att trigga varandra, men som i AA där man stöttar varandra för att kunna stå emot sitt begär. 2."Fysisk eller psykisk våldtäkt….Vad är egentligen skillnaden"? Ja det kan ju tills vidare vara en öppen fråga, men att det är en viss kroppskonstitionell skillnad är klar och att upplevelsen kan skada lika mycket i båda fallen håller jag för helt sannolik. Men en könslig vådtäckt inbegriper både det psykiska och könsligt fysiska att där kan skadorna bli betydligt värre och mer grava. En vanlig missuppfattning som dock kommer i dagen är att pedofili per automatik förutsätter tvång och våld citerar"All form av tvång är en form av övergrepp" jag visserligen kan hålla med om generellt, men som jag möjligen misstolkar i just detta sammanhang. Pedofila handlingar behöver nödvändigtvis inte vara förknippade eller liktydiga med tvingande övergrepp - ett fall i uppsala ska få sin rättsliga prövning som jag antar konner att fastslå om tecknade bilder med barn i sexuella sittuationer ska klassas som barnporr eller/och pedofilt material - något övergrepp har ju i det fallet inte förekommit och någon person har därför inte blivit krängt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?