Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#22/ Jomenvisst, Utforskaren, där måste jag faktiskt gå emot dej för det är de UDDA personligheterna som blir svenska folkets hatobjekt. Ett annat exempel förutom Ranelid är Marcus Birro, författare och poet, som jag tror alla gamla sourzare känner till eftersom han var medarbetare här i begynnelsen. Nu är han krönikör och radiopratare. På Facebook har bildats hatgrupper och förnedrande quits med Birro som grundpelare. Vi borde snarare hylla dem som vågar stå för en annorlunda åsikt, men icke!! Nej gnällspikar ska vi va´ hela bunten, stöpta i samma form. Fy fan vad trist! Fast din beskrivning av dej själv, Utforskaren, skulle lika gärna gällt mej, utom på den punkten där du anger dej som "gnällig, sur och enstörig" där är jag din raka motsatts. Och detta tack vare att jag plötsligt ställdes inför hotet att mista detta "trista, enformiga" liv. Efter att ha fått livet åter kommer jag aldrig någonsin tycka att det finns något att gnälla över. För övrigt blir jag uppriktigt nyfiken på dem som vågar stå för en avvikande åsikt. De är tyvärr inte så många som jag skulle önska ... Sunny #23/ säger att "självförtroende är bra utom hybris" och jag säger att självförtroende är bra när man vågar stå för det. Det värsta jag vet är den sortens självförtroende som bristfälligt kamoufleras för det är ju så fult att skryta. Nej, det är befriande med människor som vågar visa att dom gillar sej själva. Alltför många måste betala dyra slantar hos terapeuter för att till slut återvinna det självförtroende vi faktiskt är födda med, men som omgivningen gör allt för att plocka av oss. Jag ställer mej då och då framför spegeln och säger stolt: "Jag är Kejsarinnan av Portugallien" Jag vann!! - och det gör inget om nån´ tittar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?