Valt inlägg:
Inglos, Att tycka om personligheter är inte svårt som t.ex Ranelid. Ska vi kalla udda människor för personligheter, självklart" jag är svag för människor som går sin egen väg skötsamma individer som utstrålar livsglädje är mina favoriter, den kategori som behärskar sin tillvaro utan gnäll. Själv kan jag nog uppfattas som gnällig sur och något av en enstöring, men jag har förmågan att växla tempo som att vända på en hand och något som jag är oändligt tacksam för är att jag inte är långsint. Avdelningen hat och förakt ligger inte för mig, jag är däremot obotligt nyfiken på människors betèende och sitt sätt att yttra sig, jag är nog urtypen för att kunna älska sin fiende för alla människor har något gott inom sig. Att sätta sig själv på piedestal känns relevant ibland men sådant ska man passa sig för att visa offentligt, det får räcka med att titta sig i spegeln och säga gud vad du är bra. Att ha ett medfött självförtroende är det få förunnat och med en far och mor som förstärkte det är en ynnest, som man skulle önska alla att ha fått med sig i kappsäcken, därför månar jag om mina vänner och bekanta utöver det vanliga att ge dem styrkan att kunna se sig som lika mycket värd som någon ann. Folk utan ett gott självförtroende låter sig att gå i ledband och det syns i texterna här när det snackas politik. Jag tycker om uttrycket "tro på mig för de andra bara ljuger" visst på ett skämtsamt sätt men det finns en underton av allvar trots allt i detta uttryck. Med dessa rader med ett lèende på läpparna så ska vi lära oss att tycka om våra medmänniskor även dem vi inte skulle kunna tänka oss att tycka om, för alla har något gott inombords.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?